نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2026
-
الف
+

سومين جشنواره ورزش هاى زمستانى در باميان

ششمین دور مسابقات «ماراتن افغانستان» با حضور حدود ۵۰۰ ورزش‌کار داخلی و خارجی در ولایت بامیان برگزار شده است.

به گزارش آی فیلم2، ششمین دور مسابقات «ماراتن افغانستان» روز گذشته با حضور حدود ۵۰۰ ورزش‌کار داخلی و خارجی در ولایت بامیان برگزار شده است.

مسوولان برگزار کننده می‌گویند، این مسابقه در دو بخش ۴۲ و ۱۰کیلومتری، میان ورزش‌کاران داخلی و بیرونی برگزار شد.

«محمد کریم یاقوت» یکی‌ از اشتراک کننده‌گان ماراتن در بخش ۴۲ کیلومتری، توانست این مسافت را ظرف ۲ ساعت و ۵۳ دقیقه طی کند و مقام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

او از کابل برای شرکت در این مسابقه به بامیان آمده است. یاقوت می‌گوید که یکی از هدف‌های اشتراکش در مسابقه‌، دادن پیام صلح به همه‌گان است.

 به باور آقای یاقوت، مسابقات این‌چنینی، افزون برتشویق جوانانی که تازه به ورزش روی می‌آورند، در شناسایی چهره‌های برتر برای اشتراک در مسابقات جهانی که بتوانند برای کشور مدال بیاورند، نیز بسیار مهم و موثر است.

به نقل از افغانستان آنلاین، یاقوت، مدت ۱۸ سال می‌شود که تمرینات دوش را مرتب انجام می‌دهد و یکی از بنیان‌گذاران ماراتُن در افغانستان نیز می‌باشد. وی تاکنون سه مدال طلا از مسابقات ماراتن به دست آورده که آخرین بار در سال گذشته‌ی میلادی، بین ۷۰هزار ورزش‌کار از کشورهای مختلف، مقام شانزدهم را از آن خود کرده است.

«گل‌حسین بای‌زاده» مسوول برگزاری «ماراتن افغانستان» می‌گوید که هدف از این مسابقات، پیام صلح و رشد ورزش است. این مسابقات از شش سال به این طرف از سوی ماراتُن افغانستان در ولایت بامیان برگزار می‌شود که برخی نهادهای خارجی از جمله شرکت مخابراتی اتصالات در برگزاری آن همکاری می‌کنند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر